Damian Draghici: ”I’m Gypsy, I’m Proud!”


Damian Draghici a ales sa isi incheie cariera muzicala cu un concert in Piata Constitutiei, locul unde a sustinut, acum  zece ani, spectacolul „Damian’s Fire”. Astfel, duminica, 8 mai, Damian va canta impreuna cu Nigel Kennedy, unul dintre violoniştii cei mai importanţi ai lumii, în cadrul evenimentului „Classical Meets Jazz”. Spectatorii vor asista la un dialog inedit între muzica clasică şi jazz, între vioară şi nai, dar si la interpretarea unor fragmente din repertoriul marilor muzicieni  Maria Tănase, Grigoraş Dinicu, Fănică Luca şi Georges Boulanger. Una dintre  surprizele pe care artistul le-a  pregatit publicului este momentul in care pe scena vor urca 100 de violonisti.

Damian Draghici este un artist care s-a implicat cu pasiune in tot ceea ce a facut pana acum, fie ca a fost vorba de nai, de jazz sau de muzica tiganeasca, insa recunoaste ca nimic nu-l multumeste si ca mereu este in cautare de lucruri noi. Tocmai de aceea a decis sa renunte la muzica si sa incerce noi provocari.  ”Mi-ar placea sa fac un lucru pe care nu l-am facut pana acum, insa nu stiu inca ce. Poate inspiratia imi va veni peste noapte”, ne-a declarat Damian inaintea concertului de adio, din Piata Constitutiei.

Este printre putinii artisti care isi recunoaste etnia si chiar se mandreste cu acest lucru. Nu intelege de ce colegii lui de breasla, care apartin aceleiasi etnii, ascund acest lucru. Tocmai de aceea, prin concertul „Classical Meets Jazz” artistul lanseaza proiectul ”I’m Gypsy”, care isi propune sa corecteze perceptiile negative si stereotipurile periculoase privind minoritatea roma. El spune ca performantele tiganilor in dans si muzica  sunt recunoscute peste tot in lume. ”Eu personal incerc sa-mi depasesc conditia in fiecare zi si alti tigani au facut acelasi lucru. Mi-am luat angajamentul de a incerca sa depasesc barierele de comunicare si cunoastere a culturii noastre. Multi oameni de succes, tigani, se vor alatura acestui mesaj, spunand lumii: ”I’m Gypsy, I’m Proud!… deci I’m possible!”, mai spune Damian.

